1 Temmuz 2014 Salı

2015 Ford Mustang 50 yıllık üretim geçmişinde ilk kez Avrupa’da satışa sunulacak

Yeni Ford Mustang’ın, 50 yıllık üretim geçmişinde ilk kez Avrupa’da satışa sunulacak. Yeni Ford Mustang, bir yandan dünyada satış rakamları 9 milyona ulaşan ikon statüsünü ve mirasını günümüze taşırken diğer yandan birinci sınıf performans vaat ediyor.
Tamamen yenilenen 2015 Ford Mustang, geliştirilmiş motor ve şanzıman seçenekleriyle Mustang markasına layık güç ve performans özellikleri sunuyor.
Tamamiyle yeni 2.3 litrelik EcoBoost motor, Mustang’in motor serisini turbo besleme teknolojisiyle buluşturuyor. Üstün performans ve yakıt verimliliği özelliklerini bir arada isteyen sürücülerin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanan EcoBoost motor özel olarak Mustang için geliştirilmiş. Emme manifoldu ve turbo besleme aracın daha iyi nefes alması ve daha yüksek verimlilik sağlaması için Mustang’de en iyi hale getirilmiş.
309 PS’den fazla tahmini gücü ve 407 Nm torkuyla bu EcoBoost motor, gerçek bir Mustang motorundan beklenen özellikleri karşılıyor.
Ford EcoBoost Motor Mühendisliği Müdürü Scott Makowski: “Bu EcoBoost motor, geniş ve kesintisiz tork eğrisi ve her koşul altında mükemmel sürülebilirlik özellikleriyle, her devirde Mustang sürücülerinin beklediği performansı sağlıyor” dedi.
Ford’un global Ecoboost motor ailesinin en yeni üyesi olan ve doğrudan yakıt enjeksiyonu, çift bağımsız değişken egzantrik zamanlaması ve turbo besleme teknolojisi gibi en yeni teknolojiler kullanılarak geliştirilen 2.3 litrelik motorla, yakıt verimliliğine sahip büyük motor gücü ve torku elde ediliyor.
Motor ürettiği bu güç ile daha kuvvetli gaz tepkimesinin yanı sıra emisyon değerlerinde düşüş ve verimlilikte artış sağlayan düşük dönme dirençli çift çıkışlı turbo besleme sisteminin kullanıldığı ilk Ford motoru olma özelliğine de sahip. Silindir kapağında, iç ve dış silindir çiftlerini, turboya giden her emme boğazına ayrıştıran entegre bir egzoz manifoldu bulunuyor.
Egzoz çıkışının, ateşleme sırasında bir sonraki silindirden ayrı tutulması, karışım kayıplarını ortadan kaldırıyor ve türbin pervanesine giden egzoz enerjisini azamiye çıkarıyor. Sonuçta, sürücü manevra yapmak istediğinde daha hızlı bir tork artışı ve çift turbo besleme konfigürasyonuna benzer bir performans anlamına geliyor.
Ayrı egzoz çıkışları, egzoz subaplarının daha uzun süre açık kalmasını sağlayarak pompalama kayıplarını azaltıyor ve özgül yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 1 oranında iyileştiriyor.
Böylesine yüksek bir motor gücü karşısında dayanıklılık kritik önem arz ediyor. Mustang EcoBoost motoru üzerinde yapılan dayanıklılığa yönelik geliştirmeler ise şu şekildedir:
• Güçlendirilmiş çelik krank mili
• Piston soğutma jetleri
• Çelik piston yayı taşıyıcıları
• Yüksek kaliteli yatak malzemeleri
• Geliştirilmiş supap yuvası malzemeleri
• Güçlendirilmiş çelik piston kolları
• Merdiven gövdeli yatak başlıklarıyla donatılmış yüksek basınçlı pres döküm alüminyum silindir bloğu
• Derin hazneli, pres döküm alüminyum yağ karteri





Hiç yorum yok: